- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
225g. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
50g. φουντούκια σε σκόνη
40g. ινδοκάρυδο
90g. ζάχαρη άχνη
1 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
1 κ.γ. σόδα
1 κ.γ. κανέλα
¼ κ.γ. τζίντζερ
2 αυγά
3 κ.σ. αραβοσιτέλαιο
350g. ανανάς από κονσέρβα
1 κ.γ. εσάνς βανίλιας
2 νεκταρίνια λευκόσαρκα, όχι πολύ άγουρα
Για το γλάσο:
100g. τυρί κρέμα light
2 κ.γ. άχνη
1 κ.γ. εσάνς βανίλιας
Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180⁰C και βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε ένα ταψάκι με τρύπα για κέικ ή χρησιμοποιούμε φόρμα σιλικόνης για ευκολία με διάμετρος 22-23εκ.
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι, τα φουντούκια σε σκόνη, το μπέικιν, τη σόδα, την κανέλα, το τζίντζερ, το ινδοκάρυδο και την άχνη.
Πολτοποιούμε για λίγα δευτερόλεπτα τις φέτες ανανά στο μούλτι, κρατώντας 2-3 τις οποίες κόβουμε σε μικρά κομματάκια. Καθαρίζουμε τα νεκταρίνια από τη φλούδα και τα τρίβουμε στον τρίφτη από τα μεγάλα ανοίγματα. Αναμειγνύουμε σε μπολ τον πολτό ανανά, τα κομμάτια ανανά και τα τριμμένα νεκταρίνια.
Σε μικρό μπολ χτυπάμε για 1’ ελαφρά με πιρούνι τα αυγά, προσθέτουμε το αραβοσιτέλαιο και την εσάνς βανίλιας. Ρίχνουμε στο μπολ με τα στερεά, το μείγμα φρούτων και το μείγμα αυγών και ανακατεύουμε με αυγοδάρτη να ομογενοποιηθεί. Ρίχνουμε το μείγμα στη φόρμα.Ψήνουμε για 50-60’ αναλόγως το φούρνο. Στα 50’ μπορούμε να τσεκάρουμε το κέικ με μια οδοντογλυφίδα. Αν βγαίνει καθαρή είναι έτοιμο, αν όχι το αφήνουμε λίγα λεπτά ακόμα.
Αφήνουμε να κρυώσει καλά πριν το κόψουμε.
Αφού κρυώσει μπορούμε να φτιάξουμε το γλάσο.
Ανακατεύουμε με κουτάλι τα υλικά του γλάσου και το απλώνουμε πάνω από το κέικ. Αν βάλουμε το γλάσο, διατηρούμε το κέικ στο ψυγείο. Διαφορετικά μπορεί να διατηρηθεί 2-3 μέρες εκτός ψυγείου καθώς περιέχει φρούτα, έχει υγρασία και η ζέστη δεν το βοηθάει να διατηρηθεί πολύ εκτός ψυγείου.
Tips
Αν δεν έχουμε εσάνς βανίλιας, αντικαθιστούμε με 1 φακελάκι βανιλίνη. Το κέικ περιέχει λίγη άχνη ζάχαρη, αλλά παίρνει τη γλύκα του κυρίως από τα φρούτα και ειδικά τον ανανά.
Είναι πιο light από τα κλασικά κέικ, διότι δεν περιέχει καθόλου ζωικά και κορεσμένα λιπαρά.
Φυσικά μπορείτε να παραλείψετε το γλάσο.
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
1 πακέτο (500 γραμμ.) χοντρά μακαρόνια για παστίτσιο
Για τη σάλτσα κιμά
600 γραμμ. κιμάς μοσχαρίσιος, μία φορά περασμένος στη μηχανή αλέσεως
1/3 φλ. ελαιόλαδο
2 μέτρια ξερά κρεμμύδια ψιλοκομμένα
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
400 γραμμ. ντοματάκια κονκασέ ή φρέσκια ψιλοκομμένη ντομάτα
1/2 φλιτζάνι κονιάκ
1 κ.γλ. ζάχαρη
1 ξυλάκι κανέλα
1 δαφνόφυλλο
αλάτι
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Για την εύκολη μπεσαμέλ
1½ λίτρο φρέσκο γάλα
6 κ.σ. κορν φλάουρ
2 κ.σ. βούτυρο
3 κρόκοι αυγών
1/2 κ.γλ. μοσχοκάρυδο φρεσκοτριμμένο
αλάτι
1½ φλιτζάνι κεφαλοτύρι τριμμένο
Εκτέλεση
Για τη σάλτσα κιμά: Σε πλασοτέ κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε τον κιμά απλώνοντάς τον με κουτάλα. Δεν ανακατεύουμε συνέχεια. Αφήνουμε να ψήνεται καλά για να μη χάνει τα υγρά του με το συνεχές ανακάτεμα. Αυτό διαρκεί περίπου 8΄. Τότε προσθέτουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και σοτάρουμε επιπλέον για 2΄-3΄, μέχρι να γίνουν διάφανα. Σβήνουμε με το κονιάκ. Αφήνουμε για 1΄-2΄ να εξατμιστεί το αλκοόλ. Προσθέτουμε την ντομάτα, τη ζάχαρη, αλάτι, πιπέρι, το δαφνόφυλλο και το ξύλο κανέλας. Αφήνουμε την κανέλα ν' αρωματίσει για 5΄ τον κιμά και την αφαιρούμε. Σκεπάζουμε τον κιμά, χαμηλώνουμε τη φωτιά και σιγοβράζουμε για 20΄ (χωρίς προσθήκη υγρών) μέχρι να πιει τα υγρά του τελείως και να συμπυκνωθούν οι γεύσεις.
Για την εύκολη μπεσαμέλ: Σε βαθιά κατσαρόλα με χοντρή βάση ρίχνουμε το γάλα, το κορν φλάουρ αδιάλυτο, το μοσχοκάρυδο (πάντα φρεσκοτριμμένο), αλάτι, το βούτυρο, και ανακατεύουμε πολύ καλά με σύρμα. Αφήνουμε την κρέμα να δέσει περίπου 10΄. Αφού δέσει η μπεσαμέλ αποσύρουμε από τη φωτιά και με γρήγορες κινήσεις, ανακατεύοντας συνεχώς με σύρμα, ρίχνουμε έναν έναν τους κρόκους. Ανακατεύουμε, να ενσωματώνεται κάθε κρόκος, και μετά προσθέτουμε τον επόμενο. Ρίχνουμε, τέλος, το 1 φλ. κεφαλοτύρι και ανακατεύουμε.
Στο μεταξύ έχουμε βράσει και σουρώσει τα μακαρόνια. Ρίχνουμε τα μισά σε λαδωμένο βαθύ ταψί και τα περιχύνουμε με μια κουταλιά μπεσαμέλ. Ανακινούμε ελαφρά. Ρίχνουμε μία κουτάλα μπεσαμέλ στον κιμά και ανακατεύουμε. Τον αδειάζουμε στα μακαρόνια. Κάνουμε την επόμενη στρώση με τα υπόλοιπα μακαρόνια και τα περιχύνουμε με την υπόλοιπη μπεσαμέλ. Κουνάμε ελαφρά το ταψί, να στρώσει η επιφάνεια του παστίτσιου. Πασπαλίζουμε με το υπόλοιπο 1/2 φλ. κεφαλοτύρι και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180οC, στην τελευταία σχάρα, για 45΄-50΄.
μερίδες 8
Χρόνος Προετοιμασίας 25 λεπτά
Χρόνος ψησίματος 50 λεπτά
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
1 έτοιμο φύλλο ζύμης τάρτας
1/2 φλ. τσαγιού κορν φλάουρ
1½ φλ. τσαγιού ζάχαρη
1/2 φλ. τσαγιού χυμός λεμονιού
1¼ φλ. τσαγιού νερό
2 κ.σ. βούτυρο
4 αυγά χωρισμένα
2 λεμόνια (ξύσμα)
Εκτέλεση
Θα χρησιμοποιήσουμε ταρτιέρα με αποσπώμενη βάση, 23 εκ. Απλώνουμε το φύλλο τάρτας στην ταρτιέρα και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 190οC για 12΄-15΄, να ροδίσει. Το αφήνουμε να κρυώσει καλά. Ετοιμάζουμε την κρέμα. Σε μια κατσαρόλα ανακατεύουμε το κορν φλάουρ με το 1/2 φλ. τσαγιού ζάχαρη με ένα κουτάλι. Προσθέτουμε τον χυμό, το ξύσμα και το νερό. Τα ανακατεύουμε καλά να διαλυθούν τα στερεά υλικά. Αφήνουμε το μείγμα να δέσει σε μέτρια φωτιά ανακατεύοντας τα υλικά. Μόλις πάρει βράση το αφήνουμε στη φωτιά για 1΄. Το αποσύρουμε. Προσθέτουμε έναν έναν τους κρόκους ανακατεύοντας και τέλος ρίχνουμε το βούτυρο. Αφήνουμε 10΄ να κρυώσει η κρέμα λεμονιού. Απλώνουμε την κρέμα στην ψημένη τάρτα και την παγώνουμε για 2 ώρες, να σφίξει. Χτυπάμε τα ασπράδια με μίξερ μέχρι να σχηματιστούν απαλές κορυφές. Βροχηδόν ρίχνουμε τη ζάχαρη χτυπώντας τη μαρέγκα με το μίξερ μέχρι να γυαλίσει και να στέκεται. Με ένα πιρούνι χαράζουμε την κρέμα λεμονιού να κάνει αγριάδες. Με κουτάλι γεμίζουμε την τάρτα με τη μαρέγκα. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180οC στον αέρα για 5΄, να ροδίσει η μαρέγκα.
μερίδες 8
Χρόνος Προετοιμασίας 15 λεπτά
Χρόνος ψησίματος 15 λεπτά
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
Για τη ζύμη
300 γραμμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
200 γραμμ. βούτυρο κομμένο σε κομματάκια, σε θερμοκρασία δωματίου
3 μεγάλοι κρόκοι αυγών
600 γραμμ. ζάχαρη
1 πρέζα αλάτι
Για τη γέμιση
800 γραμμ. κεράσια χωρίς κουκούτσι
1 ξύλο κανέλα
2 λεμόνια (χυμός)
150 γραμμ. ζάχαρη
300 γραμμ. μαρμελάδα κεράσι
2 κ.σ. κονιάκ
150 γραμμ. βούτυρο
Εκτέλεση
Για τη ζύμη: Στο μίξερ, στον κάδο με τους κόφτες, ρίχνουμε το αλεύρι, το βούτυρο και το αλάτι. Βάζουμε το μίξερ σε λειτουργία μέχρι το μείγμα να ψιχουλιαστεί, για 1΄. Προσθέτουμε τους κρόκους και τη ζάχαρη. Χτυπάμε για λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να ενωθούν τα υλικά σε ζύμη. Καλύπτουμε τη ζύμη με μεμβράνη ή λαδόκολλα και την αφήνουμε να παγώσει για 1 ώρα.
Για τη γέμιση: Βάζουμε τα κεράσια σε μπολ, τα περιχύνουμε με το λεμόνι, πασπαλίζουμε με τη ζάχαρη, προσθέτουμε την κανέλα και τα ανακατεύουμε καλά. Σε μικρή κατσαρόλα βάζουμε τη μαρμελάδα, το κονιάκ και το βούτυρο, σιγοβράζουμε (πάντα σε χαμηλή φωτιά) για 5΄ αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το μείγμα στην άκρη, να κρυώσει. Βουτυρώνουμε μία ταρτιέρα με αποσπώμενη βάση. Απλώνουμε μέσα τα 2/3 της ζύμης. Τη στρώνουμε με τα δάχτυλα στη βάση καθώς και στα τοιχώματα. Απλώνουμε το μείγμα μαρμελάδας στη ζύμη. Σουρώνουμε τα κεράσια από τα υγρά τους και τα στρώνουμε στην τάρτα. Τοποθετούμε την υπόλοιπη ζύμη ανάμεσα σε 2 λαδόκολλες και με τον πλάστη την ανοίγουμε σε φύλλο. Κόβουμε με ροδάκι λωρίδες κάθετες και τις πλέκουμε στην τάρτα. Ψήνουμε την κερασόπιτα για περίπου 30΄ στους 190οC μέχρι να ροδίσει.
μερίδες 8
Χρόνος Προετοιμασίας 30 λεπτά
Χρόνος ψησίματος 30 λεπτά
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
Για 4 άτομα
100 γρ. κουβερτούρα 55% κακάο σπασμένη σε κομμάτια + 100 γρ. κουβερτούρα επιπλέον, τριμμένη στη χονδρή πλευρά του τρίφτη (ή ίση ποσότητα από έτοιμες «σταγόνες» σοκολάτας, που βρίσκουμε συσκευασμένες στα σούπερ μάρκετ), για τη διακόσμηση
300 ml κρέμα γάλακτος 35% λιπαρά, παγωμένη
3 κουτ. γλυκού σιρόπι από γλυκό του κουταλιού βύσσινο (ή βυσσινάδα)
250 γρ. μπισκότα σαβαγιάρ, σπασμένα σε μικρά κομμάτια
4 μπάλες έτοιμο σορμπέ βύσσινο
1 κουτ. σούπας βύσσινα γλυκό του κουταλιού, καλά στραγγισμένα
Εκτέλεση
Λιώνω τη σπασμένη κουβερτούρα σε μπεν μαρί, δηλαδή σε ένα ανοξείδωτο μπολ στερεωμένο στα χείλη μιας κατσαρόλας στην οποία σιγοβράζει λίγο νερό. Αποσύρω και την αφήνω να κρυώσει ελαφρά.
Σε ένα μπολ χτυπάω την κρέμα γάλακτος σε σφικτή σαντιγί. Ρίχνω στην λιωμένη κουβερτούρα τη μισή σαντιγί και ανακατεύω με μια ελαστική σπάτουλα (μαρίζ) ή με μια ξύλινη κουτάλα, με μεγάλες κυκλικές κινήσεις, για να μην χάσει η σαντιγί τον όγκο της. Βάζω την υπόλοιπη σαντιγί σε ένα άλλο μπολ. Σκεπάζω και τα δύο μπολ με διάφανη μεμβράνη και τα βάζω στην κατάψυξη για 1 - 2 ώρες.
Σερβίρισμα: Βάζω σε ένα μπολ το σιρόπι από το γλυκό βύσσινο (ή τη βυσσινάδα) και τα κομματιασμένα μπισκότα και ανακατεύω για να βραχούν όσο καλύτερα γίνεται. Μοιράζω από μία μπάλα σορμπέ σε τέσσερα φαρδιά και χαμηλά ποτήρια (π.χ. του ουίσκι). Πάνω στα σορμπέ σκορπίζω τα θρυμματισμένα και μουσκεμένα μπισκότα και γεμίζω τα ποτήρια σχεδόν μέχρι επάνω με το μείγμα σοκολάτας-σαντιγί.
Διακοσμώ με την υπόλοιπη σαντιγί, την τριμμένη κουβερτούρα (ή τις «σταγόνες» σοκολάτας) και τα βύσσινα και σερβίρω αμέσως.
Περισσότερες συνταγές στο www.dinanikolaou.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
465 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
169 γρ. ανάλατο βούτυρο
460 γρ. ζάχαρη
3 μεγάλα αυγά
6 κ.σ. κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής
3 κ.σ. κακάο
1 1/2 κ.σ. εκχύλισμα βανίλιας
1 1/2 κ.γλ. αλάτι
368 γρ. ξινόγαλο
1 1/2 κ.γλ. μηλόξιδο
1 1/2 κ.γλ. μαγειρική σόδα
Για το γλάσο κρέμας τυριού:
454 γρ. τυρί κρέμα, μαλακωμένο και κομμένο σε μικρά κομματάκια
220 γρ. ανάλατο βούτυρο, μαλακωμένο και κομμένο σε μικρά κομματάκια
1 1/2 κ.γλ. εκχύλισμα βανίλιας
510 γρ. ζάχαρη άχνη, κοσκινισμένη
Εκτέλεση
Σε ένα μεσαίο μπολ, κοσκινίζουμε το αλεύρι και το αφήνουμε στην άκρη. Σε ένα μεγάλο μπολ, στη μεσαία ταχύτητα του σταθερού μίξερ, χτυπάμε το βούτυρο και τη ζάχαρη μέχρι να σχηματιστεί μια ελαφριά και αφράτη κρέμα, για περίπου 5 λεπτά. Προσθέτουμε ένα - ένα τα αυγά, ανακατεύοντας κάθε φορά μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
Σε ένα μικρό μπολ, αναμειγνύουμε το κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής, το κακάο, και το εκχύλισμα βανίλιας. Τα προσθέτουμε στο μείγμα κέικ μας και χτυπάμε καλά.
Σε ένα φλιτζάνι, ανακατεύουμε το αλάτι και το ξινόγαλο. Τα ρίχνουμε στο μείγμα κέικ μας σε τρεις δόσεις, εναλλάξ με το αλεύρι. Κάθε φορά που ρίχνουμε ένα υλικό, ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα, προσέχοντας να μη ζεσταθεί πολύ.
Σε ένα μικρό μπολ, αναμειγνύουμε το μηλόξιδο και τη μαγειρική σόδα. Προσθέτουμε στο μείγμα και ανακατεύουμε καλά. Με μια μαρίζ, ρίχνουμε το μείγμα στο μπολ, ελέγχοντας ότι όλα τα υλικά έχουν ενσωματωθεί και το μείγμα έχει απαλή υφή.
Σε αλευρωμένη και βουτυρωμένη φόρμα για κέικ ρίχνουμε το μείγμα μας. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνοστους 180oC, στον αέρα, για περίπου 40 λεπτά.
Για το γλάσο κρέμας τυριού:Σε ένα μεγάλο μπολ, στη μεσαία ταχύτητα ενός μίξερ χειρός, χτυπάμε το τυρί κρέμα και το βούτυρο μέχρι να αφρατέψουν, για περίπου 3 λεπτά. Προσθέτουμε τη βανίλια και χτυπάμε καλά.
Σταδιακά, ρίχνουμε τη ζάχαρη σε 5 δόσεις, χτυπώντας συνεχώς μέχρι το μείγμα να γίνει απαλό και κρεμώδες.
Καλύπτουμε το γλάσο με μια μεμβράνη και το τοποθετούμε στην κατάψυξη για 2 - 3 ώρες.
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
