- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Για 4 ατομικά μιλφέιγ
Για τα φύλλα
1 πακέτο έτοιμη ζύμη σφολιάτας (κάθε πακέτο περιέχει 2 φύλλα)
50 γρ. καστανή ζάχαρη
Για την κρέμα ζαχαροπλαστικής
4 κρόκοι αυγών, κατά προτίμηση βιολογικών
100 γρ. ζάχαρη
30 γρ. κορν φλάουρ
30 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
½ λίτρο φρέσκο γάλα, πλήρες
1 κουτάκι σκόνη βανίλιας
1 κουτ. σούπας βούτυρο (ή μαργαρίνη)
Για τη διακόσμηση
300 κρέμα γάλακτος 35% λιπαρά, χτυπημένη στο μίξερ με 100 γρ.
ζάχαρη, μέχρι να γίνει σφικτή σαντιγί
άχνη ζάχαρη
κανέλα, σκόνη
λίγα τρίμματα από τα ψημένα φύλλα σφολιάτας
Εκτέλεση
Φύλλα: Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180ºC. Στρώνουμε με λαδόκολλα ένα μεγάλο ρηχό ταψί ή μια λαμαρίνα φούρνου.
Κόβουμε το κάθε φύλλο σε 4 ίσα παραλληλόγραμμα κομμάτια και στη συνέχεια κάθε παραλληλόγραμμο στη μέση (συνολικά δηλαδή θα έχουμε 16 τετράγωνα κομμάτια σφολιάτας). Τα βάζουμε στο ταψί, τα πασπαλίζουμε με την καστανή ζάχαρη, τα τρυπάμε σε διάφορα σημεία με ένα πιρούνι και τα ψήνουμε για 30 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν και να φουσκώσουν ελαφρώς, ώστε να ξεχωρίσουν οι στρώσεις των φύλλων τους. Τα αφήνουμε να κρυώσουν.
Κρέμα ζαχαροπλαστικής: Χτυπάμε με το μίξερ τους κρόκους με τη μισή ζάχαρη, μέχρι να φτιάξουμε ένα πηχτό, κολλώδες μείγμα. Προσθέτουμε το κορν φλάουρ και το αλεύρι και συνεχίζουμε το χτύπημα, μέχρι να ενωθούν τα υλικά. Αφήνουμε το μείγμα κατά μέρος.
Σε μια μέτρια κατσαρόλα ζεσταίνουμε το γάλα, την υπόλοπη ζάχαρη και τη σκόνη βανίλιας, μέχρι η ζάχαρη να λιώσει και το γάλα να γίνει χλιαρό. Ρίχνουμε το μείγμα αυτό σταδιακά στο μείγμα των κρόκων, χτυπώντας με το μίξερ σε χαμηλή ταχύτητα, μέχρι να φτιάξουμε μια λεία κρέμα. Την αδειάζουμε στην κατσαρόλα, προσθέτουμε το βούτυρο (ή τη μαργαρίνη) και ζεσταίνουμε την κρέμα σε χαμηλή φωτιά, ανακατεύοντας διαρκώς με το σύρμα, μέχρι να πήξει. Αποσύρουμε από τη φωτιά και την αφήνουμε να κρυώσει για 5 - 6 λεπτά.
Συναρμολόγηση: Σε ένα μεγάλο ξύλο κοπής ακουμπάμε 4 ψημένα κομμάτια σφολιάτας και με μια σπάτουλα απλώνουμε επάνω τους το 1/3 της κρέμας. Τα σκεπάζουμε με άλλα 4 κομμάτια σφολιάτας και τα πιέζουμε πολύ ελαφρά στην κρέμα –τα μιλφέιγ πρέπει να είναι «αεράτα» και ανάλαφρα. Καλύπτουμε τα κομμάτια αυτά με άλλο 1/3 της κρέμας και σκεπάζουμε με άλλα 4 κομμάτια σφολιάτας. Απλώνουμε στην επιφάνεια κάθε κομματιού την υπόλοιπη κρέμα την οποία σκεπάζουμε με τα τέσσερα τελευταία κομμάτια σφολιάτας.
Στην επιφάνεια κάθε μιλφέιγ απλώνουμε τη σαντιγί και την ανασηκώνουμε σε διάφορα σημεία με τα δόντια ενός πιρουνιού για να φτιάξουμε κορυφές. Σκορπίζουμε τα τρίμματα σφολιάτας και πασπαλίζουμε γενναιόδωρα με ζάχαρη άχνη. Τα σερβίρουμε αμέσως με λίγη κανέλα σκόνη.
Περισσότερες συνταγές στο www.dinanikolaou.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
Το Octoberfest έρχεται στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus και υπόσχεται στους λάτρεις της μπίρας μια αξέχαστη εμπειρία. Από της 27 Σεπτεμβρίου έως και τις 2 Οκτωβρίου στο St. George Lycabettus σε συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα σερβίρεται ένα μενού που θα συνδυάζεται άριστα με την μπίρα δια χειρός του πολυβραβευμένου σεφ Βασίλη Μήλιου.

Το μενού περιλαμβάνει τέσσερα πιάτα συνοδευόμενα από τέσσερις μπίρες και κοστίσει 34€/άτομο. Την βραδιά της έναρξης θα ντύσει μουσικά το event ο τραγουδιστής τζαζ Αδάμ Τσαρούχης παρέα με τρεις μουσικούς τον Κώστα Αναδιώτη στο πιάνο, τον Αδάμ Δόγκα στο κλαρινέτο και το σαξόφωνο, και τον Δημήτρη Χριστουδούλου στα τύμπανα.
info: St. George Lycabettus, Κλεομένους 2, Αθήνα
Η παράσταση την βραδιά της έναρξης θα ξεκινήσει στις 22:00. Είσοδος Ελεύθερη. To Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως τις 2 Οκτώβριου.
Για κρατήσεις & πληροφορίες: 210 74 16 191
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Υλικά
2 φλ. τσαγιού αλεύρι μαλακό
2 κ.γλ. μπέικιν πάουντερ
3 κ.σ. γεμάτες κακάο
1/2 φλ. τσαγ. βούτυρο λιωμένο-κρύο
1 φλ. τσαγιού γάλα φρέσκο
2 αυγά χτυπημένα
1 πρέζα αλάτι
λίγα χρωματιστά κουφετάκια σοκολάτας για γαρνίρισμα
1/2 φλ. τσαγιού ζάχαρη
Για το γλάσο
100 γραμμ. σοκολάτα κουβερτούρα
1 κ.σ. βούτυρο
Εκτέλεση
1. Κοσκινίζουμε σε μπολ το αλεύρι με το μπέικιν και το κακάο. Κάνουμε λακκουβίτσα στη μέση, ρίχνουμε τη ζάχαρη και το αλάτι, προσθέτουμε το βούτυρο, τα αυγά, το γάλα και ανακατεύουμε καλά (όχι πολλή ώρα).
2. Γεμίζουμε τις θήκες κατά τα 3/4, τις βάζουμε σε λαμαρίνα και ψήνουμε σε αέρα, στην τελευταία σχάρα, για 18΄-20΄ στους 170οC. Aφήνουμε τα κέικ να κρυώσουν.
3. Λιώνουμε τη σοκολάτα σε μπεν μαρί. Προσθέτουμε το βούτυρο (προσοχή, όχι λιωμένο) και ανακατεύουμε. Το αφήνουμε στην άκρη μέχρι το γλάσο να γίνει χλιαρό. Ρίχνουμε σε κάθε μάφιν λίγη λιωμένη σοκολάτα και γαρνίρουμε με τα κουφετάκια.
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
Για το κέικ:
200 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
1 κ.γ. βανίλια
¼ κ.γ. αλάτι
112 γρ. βούτυρο
135 γρ. ζάχαρη
3 αυγά
56 γρ. γάλα πλήρες
Για το γλάσο καραμέλας:
226 γρ. βούτυρο
453 γρ. καστανή ζάχαρη
1/4 κ.γλ αλάτι
2/3 φλιτζ. γάλα εβαπορέ
250 γρ. ζάχαρη άχνη κοσκινισμένη
2 κ.γλ. εκχύλισμα βανίλιας
Εκτέλεση
Για το κέικ:
Σε ένα μπωλ κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι, το μπέικιν πάουντερ, τη βανίλια και το αλάτι. Χτυπάμε με το μίξερ το βούτυρο μέχρι να γίνει κρέμα. Προσθέτουμε αργά τη ζάχαρη και ανακατεύουμε για ακόμη 3-5 λεπτά μέχρι να γίνει ελαφρύ. Κατόπιν προσθέτουμε τα αυγά, ένα τη φορά ανακατεύοντας καλά. Προσθέτουμε τα μισά στερεά υλικά και ανακατεύουμε. Προσθέτουμε το γάλα ανακατεύοντας.
Προσθέτουμε τα υπόλοιπα στερεά και ανακατεύουμε καλά μέχρι το μίγμα να γίνει ομοιογενές. Βάζουμε το μίγμα σε βουτυρωμένο και αλευρωμένο ταψάκι. Ψήνουμε στους 170 για 20-25 λεπτά ή μέχρι να περάσουμε το τεστ της οδοντογλυφίδας (να βγαίνει καθαρή).
Για το γλάσο:
Ζεσταίνουμε το βούτυρο, την καστανή ζάχαρη και το αλάτι σε τηγάνι ανακατεύοντας καλά, μέχρι να διαλυθεί εντελώς η ζάχαρη. Προσθέτουμε το γάλα και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε μέχρι να ομοιογενοποιηθεί το μείγμα. Αφήνουμε το μείγμα να βράσει για περίπου 4 λεπτά, ανακατεύοντας για να μην κολλήσουν τα υλικά μας. Αποσύρουμε το σκεύος από τη φωτιά και το αφήνουμε στην άκρη μέχρι να κρυώσει.
Με σταθερό μίξερ χτυπάμε τη ζάχαρη άχνη και το εκχύλισμα βανίλιας μέχρι να δούμε ότι το μείγμα παίρνει χρώμα καραμέλας. Γαρνίρουμε με το γλάσο το κρύο πλέον κέικ.
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Υλικά
500 γραμμ. ταλιολίνι ή άλλο πλακέ και λεπτό ζυμαρικό
10 γραμμ. (1 φακελάκι) αποξηραμένα μανιτάρια πορτσίνι
1/2 φλ. τσαγιού βραστό νερό
2 κ.σ. ελαιόλαδο
200 γραμμ. πανσέτα ψιλοκομμένη
500 γραμμ. διάφορα μανιτάρια (ασπρομανίταρα, πλευρότους, πορτομπέλο)
2 σκελίδες σκόρδο
1/3 φλ. τσαγιού λευκό ξηρό κρασί
250 ml κρέμα γάλακτος
1/2 φλ. τσαγιού παρμεζάνα
2 κ.σ. ψιλοκομμένος μαϊντανός
αλάτι
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Εκτέλεση
Βάζουμε τα αποξηραμένα πορτσίνι σε μικρό μπολ και τα περιχύνουμε με το βραστό νερό. Σκεπάζουμε και αφήνουμε να μαλακώσουν και να ανακτήσουν την υγρασία τους. Έπειτα τα στραγγίζουμε και κρατάμε το νερό. Σε βαθύ τηγάνι ροδίζουμε την πανσέτα για λίγα λεπτά. Προσθέτουμε το ελαιόλαδο, το ψιλοκομμένο σκόρδο και τα μανιτάρια κομμένα σε φέτες.
Σοτάρουμε ανακατεύοντας για 3΄-4΄. Προσθέτουμε το κρασί και αφήνουμε να βράσουν μέχρι να σωθούν τα υγρά. Ρίχνουμε την κρέμα γάλακτος και το νερό που μουλιάσανε τα μανιτάρια πορτσίνι. Βράζουμε μέχρι η σάλτσα να δέσει και να πυκνώσει. Προσθέτουμε τον ψιλοκομμένο μαϊντανό.
Στο μεταξύ βράζουμε τα ταλιολίνι σε αλατισμένο νερό. Τα σουρώνουμε και τα ρίχνουμε σε γαβάθα. Προσθέτουμε τη σάλτσα και την παρμεζάνα. Ανακατεύουμε και σερβίρουμε στα πιάτα με φλούδες παρμεζάνας και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
Περισσότερες συνταγές στο www.mamapeinao.gr
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΓΕΥΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ ΝΟΥΡΛΟΓΛΟΥ
Χρόνος προετοιμασίας: 10΄
Χρόνος παρασκευής: 20΄
Υλικά
Για τη ζύμη:
300 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
100 γρ. αμυγδαλόψιχα αλεσμένη
100 γρ. μέλι
150 γρ. βούτυρο
2 αυγά ολόκληρα και 1 κρόκο
½ κουταλάκι γλυκού κανέλα τριμμένη
½ κουταλάκι γλυκού γαρύφαλλο τριμμένο
1 κουταλάκι γλυκού μπέκιν πάουντερ
1 φλιτζάνι του καφέ κονιάκ
Νερό αν χρειασθεί
Για τη γέμιση
300 γρ. μαρμελάδα της αρεσκείας σας
50 γρ. αμυγδαλόψιχα χονδροαλεσμένη
Εκτέλεση
-
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπέκιν πάουντερ. Σε άλλο μπολ χτυπάμε το μέλι με το βούτυρο και τα 2 ολόκληρα αυγά. Προσθέτουμε το κονιάκ, τα μπαχαρικά, την αμυγδαλόψιχα, λίγο λίγο το αλεύρι και ζυμώνουμε ώσπου να γίνει μια ζύμη μάλλον μαλακή. Αν χρειασθεί προσθέτουμε λίγο νερό. Σκεπάζουμε τη ζύμη και την αφήνουμε στο ψυγείο για 30΄.
-
Βουτυρώνουμε ένα ταψί διαμέτρου 28 cm, και απλώνουμε μέσα τα 2/3 της ζύμης. Κόβουμε από την υπόλοιπη ζύμη ένα κομμάτι, το πλάθουμε λεπτό κορδόνι και το τοποθετούμε γύρω γύρω στο ταψί, αφού το αλείψουμε με λίγο κρόκο αυγού χτυπημένο με 1 κουταλάκι νερό.
-
Αδειάζουμε στο ταψί, πάνω από τη ζύμη τη μαρμελάδα και την ισιώνουμε να έχει παντού το ίδιο πάχος. Πασπαλίζουμε με την χονδροαλεσμένη αμυγδαλόψιχα.
-
Πλάθουμε με την υπόλοιπη ζύμη λεπτά κορδόνια και τα τοποθετούμε σταυρωτά πάνω από τη μαρμελάδα, έτσι ώστε να σχηματίζονται τετραγωνάκια. Αλείφουμε τα κορδόνια με αυγό και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς για 30΄.
Περισσότερες συνταγές στο www.news.gr
